Ademloos (#3) – Jennifer L. Armentrout

Ademloos (#3) – Jennifer L. Armentrout

Ik moet toegeven: tot nu toe ben ik nog niet overtuigd door deze fantasy serie van Jennifer L. Armentrout. Zonde, want door haar andere series weet ik dat ze wel degelijk een goede serie kan schrijven. Ik kan echter heel slecht tegen het niet weten hoe een serie afloopt, dus nam ik Ademloos, tegelijkertijd met Steenkoud, uit de bibliotheek.

Als half demon half wachter wordt de zeventienjarige Layla verscheurd door twijfel. Voor welke wereld moet ze kiezen? Kiest ze voor de demonenwereld en de sexy Roth of voor de wereld van de wachters en de knappe en beschermende Zayne? Maar voordat ze daar uit is, doemt er een nieuw probleem op: een Lilin, de dodelijkste onder de demonen, is ontsnapt en is uit op verwoesting van alles en iedereen in Layla’s omgeving. Vooral haar BFF Sam verkeert in groot gevaar…

Al binnen de eerste honderd pagina’s kwamen we erachter voor wie Layla gekozen heeft. Eindelijk. Daarna merkte ik dat ik me steeds meer begon te vervelen tijdens het lezen. Er gebeurde gewoon niets… Ik hoopte nog steeds op avontuur en gevechten maar het enige wat ik kreeg was nog meer romantiek. Er liep een Lilin rond die een enorm gevaar vormde en het enige wat Layla deed was verliefd zijn… en een tatoeage nemen. Ik kon er echt met m’n hoofd niet bij.

Net op het moment dat ik besloot mijn verwachtingen voor het boek maar bij te stellen, te accepteren dat dit enkel romantiek zou worden en verder niks, besloot een nieuw personage dit Layla ook te vertellen. Alsof mijn gebeden verhoord werden! Ik kon diegene wel zoenen – behalve dan dat dat heel creepy geweest zou zijn, zeker als je weet over wie ik het heb (maar spoilers, dus we houden het lekker vaag)!

Blijkbaar was dat de schop onder haar kont die Layla nodig had, want daarna werd het plot eindelijk wat interessanter! Eindelijk besloten Layla en co eens echt iets aan het Lilin probleem te doen en kreeg ik het avontuur en de gevechten waar ik al veel eerder over had willen lezen. Ik was ook blij om te merken dat Layla wel een beetje badass in zich heeft. Die laatste helft vond ik dan ook een stuk beter dan het begin – en dat was ook zeker te merken aan de snelheid waarmee ik het boek uit las.

Ik blijf erbij dat ik dit niet de beste serie van Jennifer L. Armentrout vind. Ik denk dat de trilogie beter tot z’n rest was gekomen als duologie – met iets minder romantiek en iets meer vaart en actie. Toch heeft De Dark Elements serie ook iets dat me wel bleef trekken, ervoor zorgde dat ik bleef lezen. Hoewel ik nog steeds pissig ben over Bambi, ben ik al met al wel tevreden over het einde van deze romantische fantasy-trilogie.

Witheet (#1)
Steenkoud (#2)

Ademloos | Jennifer L. Armentrout | ISBN 9789402710304 | HarperCollins | 416 pagina’s | Goodreads

Volg Infinite Stories: Bloglovin' ♥ Instagram ♥ Facebook ♥ Twitter ♥ Goodreads

2 gedachten over “Ademloos (#3) – Jennifer L. Armentrout

1. Oeh, ik was helemaal vergeten dat ze een nieuwe serie had! Maar is dit er ook weer zo een met een driehoeksverhouding? Want ik ben al die verhalen met driehoeksverhoudingen wel een beetje heel erg zat.

1. Deze serie draait vrijwel helemaal om een driehoeksverhouding, helaas… Vond ik zelf ook jammer! Dus mocht je dat inderdaad niks vinden, zou ik deze toch maar even van de bieb lenen of overslaan!