Blijf bij mij (#3) – Jennifer L. Armentrout

Blijf bij mij
Blijf bij mij is het derde deel uit de Wacht op mij-serie van Jennifer L. Armentrout. Deze keer gaat het verhaal over Calla, de vriendin van Theresa en Avery uit de eerdere twee delen. Calla heeft een behoorlijk heftig verleden waar ze al gauw weer mee in aanraking komt. Dit maakte Blijf bij mij intenser en spannender dan de vorige twee delen.

Calla heeft geen leuke jeugd gehad, maar die tijd ligt achter haar. Ze is verhuisd, studeert hard en werkt aan haar toekomst. Maar haar planning valt in duigen als ze erachter komt dat haar moeder haar spaargeld erdoorheen heeft gejast en een creditcardschuld op haar naam heeft gemaakt.

Ze gaat terug naar haar vroegere woonplaats om voor de zoveelste keer haar moeders shit op te ruimen. Als ze echter aankomt in haar moeders bar, Mona’s, is Mona zelf nergens te bekennen. In plaats daarvan wordt ze begroet door een erg prettige verschijning achter de bar. Hij stelt zich voor als Jax, en samen met hem lijkt het leven weer voorzichtig naar haar te glimlachen.

Ik mag Calla enorm. Ze heeft het niet makkelijk, maar is vastberaden om iets van haar leven te maken en laat zich niet door tegenslagen uit het veld slaan. Ook vond ik het erg prettig om gedurende het verhaal te merken dat ze op een volwassen manier met vervelende situaties kan omgaan. Ze durft toe te geven wanneer ze fout zit en loopt gelukkig niet constant als een klein kind koppig en eigenwijs te doen. Hoera voor personages die op een normale manier met situaties om kunnen gaan!

Ik vond hierdoor de ontluikende relatie tussen Jax en Calla heel fijn om over te lezen. We krijgen godzijdank niet het hele verhaal lang een kat en muisspelletje voorgeschoteld. Of misschien toch wel, maar dan niet eentje waarbij Jax en Calla de muis dan wel de kat zijn. Als Calla terugkeert naar haar geboortedorp komt ze door haar familiebanden namelijk al heel snel een andere kat tegen. Een behoorlijk gevaarlijke kat, om precies te zijn. Het verhaal is hierdoor een perfecte mix van spanning en romantiek. Ja, er gebeuren wel erg veel dingen die een normaal persoon niet zou overkomen – maar Calla bevindt zich dan ook niet in een normale situatie, en heeft nou niet bepaald een normale familie. Daardoor stoorde het me niet; ik vond het juist spannend en boeiend om over te lezen.

Ik moest tijdens de eerste hoofdstukken even in het verhaal komen, maar toen ik eenmaal op weg was liep het verhaal als een trein. Ik weet niet hoe Jennifer L. Armentrout het doet, maar ze weet keer op keer enorm verslavende verhalen neer te zetten. Blijf bij mij zorgde voor een rollercoaster aan gebeurtenissen, mét bijbehorende emoties. Ik heb ervan genoten en ik heb nu al zin om in het vierde deel, Val voor mij, te beginnen!

Blijf bij mij | Jennifer L. Armentrout | 9789401905688 | Zomer & Keuning | 352 pagina’s | Goodreads

2 gedachten over “Blijf bij mij (#3) – Jennifer L. Armentrout