Blogtour: Stil van jou (#2) – Sophie Jackson

stil-van-jouVandaag is de derde dag van de blogtour van Stil van jou. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet direct heel happig was toen ik zag dat Max O’Hare de hoofdpersoon van Stil van jou zou worden. Ik was in Stuk van jou nou niet bepaald warm gelopen voor zijn personage. Toch begon ik erin, want het is immers Sophie Jackson, en nu kan ik achteraf alleen maar zeggen: Max is veel leuker dan ik had kunnen vermoeden!

Max heeft het flink voor zijn kiezen gehad. Zijn drugsprobleem wordt gevoed door het verlies van zijn zoontje en de breuk met zijn vriendin Lizzie. Als dan ook nog zijn vader wegvalt, weet Max het niet meer. Zijn vriend Carter helpt hem clean te worden. Dan ontmoet hij Grace, die net zo lief en mooi is als haar naam. Maar ook zij torst heel wat met zich mee.

Max heeft op z’n zachtst gezegd een heftig verleden achter de rug. Als het verhaal begint zit hij dan ook in een afkickkliniek om van zijn verslavingen af te komen, maar ook om zijn verleden te verwerken. Van de buitenkant gezien is Max ruig, stoer en onverschrokken. Diep van binnen heeft hij echter een heel klein hartje en gedurende het verhaal leren we ook dat hij lief en behulpzaam kan zijn.

Tegelijkertijd volgen we Grace, een jonge vrouw met een voor ons onbekend maar heftig verleden. Ze heeft in een klein dorpje een vervallen huis gekocht met de intentie het op te laten knappen en daar een nieuw leven op te bouwen. Max en Grace ontmoeten elkaar als Max richting zijn oom vertrekt, die in hetzelfde dorp als Grace woont.

stil-van-jou2

Vanaf het begin voel je al de chemie tussen Max en Grace. Doordat ze beiden beschadigd zijn tasten ze elkaar en hun groeiende band voorzichtig af, maar al gauw vormen ze een hecht team. Als vrienden. Max helpt Grace uit haar schulp te kruipen en Grace helpt Max op haar beurt uit zijn diepe dal te kruipen. De manier waarop ze elkaar vinden gaat niet zonder slag of stoot, er zitten heel wat hobbels op de weg, maar is wel heel mooi. Maar ja, Max heeft gezworen dat hij nooit meer aan een relatie begint…

Sophie Jackson is erin geslaagd een heel puur, rauw en breekbaar verhaal neer te zetten met geloofwaardige personages en een fijne verhaallijn. Stil van jou gaat over vertrouwen, over tweede kansen, over geloven in jezelf en in de liefde. Ik vond het ontzettend mooi en ben benieuwd wat Sophie Jackson nog meer voor ons in petto heeft!

Lees hier ook mijn recensie van:
Stuk van jou (#1)

Morgen vertelt Anouk van Reading Traveller wat zij van Stil van jou vond!