Blogtour: Val voor mij (#4) – Jennifer L. Armentrout

Val voor mij

Een verhaal over Roxy? Yes please! Ik had haar in Blijf bij mij al enigszins leren kennen en was door die fragmenten razend benieuwd geworden naar haar en naar haar verhaal. Ik wilde heel graag weten wat er nou precies is voorgevallen tussen Roxy en Reece en daarbij vond ik Roxy in Blijf bij mij al een hele leuke persoonlijkheid hebben. Genoeg reden om Val voor mij te lezen dus!

Barvrouw Roxy is al sinds haar vijftiende verliefd op agent Reece en het is alweer elf maanden geleden dat ze een soort onenightstand hadden. Al zou ze nu liever willen dat die onenightstand nooit had plaatsgevonden, want sindsdien lijkt een gezamenlijke toekomst onbereikbaarder dan ooit.

Gelukkig’ heeft Roxy wel wat anders aan haar hoofd. Haar beste vriend is jaren geleden het slachtoffer geworden van een geweldsdelict en nu is de dader op vrije voeten. Wanneer Roxy beangstigende berichten begint te ontvangen, denkt ze wel te weten waar die vandaan komen. Maar Reece is daar niet zo zeker van. En als hij één ding zeker weet, dan is het dat niemand Roxy ooit nog pijn mag doen. Ook hijzelf niet. Niet nogmaals.

Ik moet een ding bekennen: in Blijf bij mij trok Reece me niet zo. Niet dat ik hem vervelend of irritant vond. Hij was gewoon niet zo interessant. In Val voor mij leerde ik hem echter al gauw beter kennen én meer waarderen. Hij blijkt namelijk een hele lieve en beschermende jongen te zijn (ja, ik zie hem nog wel steeds als een jongen, niet als een man).

Roxy en Reece kennen elkaar al voor Val voor mij begint (wat logisch is, want ze komen beiden voor in Blijf bij mij). Sterker nog: ze hebben samen al een behoorlijk lang verleden. Het is voor iedereen duidelijk dat ze elkaar enorm zien zitten, maar er staat een grote leugen tussen hen in. Daarbij lopen zowel Roxy als Reece rond met problemen uit het verleden die ze nog niet verwerkt hebben. Genoeg voer voor drama en romantiek dus.

Het verhaal draait gelukkig echter niet alleen om Roxy, Reece en hun liefdesverhaal. Jennifer L. Armentrout weet namelijk heel subtiel een spanning in het boek te verweven waarvan de haren in mijn nek recht overeind gingen staan. Ik vind dat ze hierin enorm gegroeid is. Heel subtiel, heel langzaam, bouwt ze de spanning op. Net als Blijf bij mij dealt Val voor mij daardoor met een vrij heftig onderwerp. Hierdoor is het niet alleen zwijmelen bij (of ergeren aan, net hoe je je erover voelt ;)) het liefdesverhaal, maar van tijd tot tijd ook rechtovereind zitten van de spanning. Het boek eindigt dan ook met een geweldige climax – hoewel ik het jammer vond dat ik de dader al ver van tevoren ontmaskerd had (iets te veel CSI gekeken, denk ik zo).

Dit neemt echter niet weg dat ik weer heel wat uurtjes genoten heb van dit vierde deel uit de Wacht op mij-serie. Ook leuk: het einde van het boek geeft zelfs al een opzetje voor het vijfde deel! En als ik het zo lees, beloofd ook dat weer veel goeds!

Kortom, Val voor mij is zowel spannend als romantisch en zeker een aanrader als je van het New Adult genre houdt. Ik vind bovendien dat Jennifer L. Armentrout de verschillende elementen steeds beter weet te verwerken in haar boeken. Ik zit klaar voor het vijfde deel!

Lees hier mijn recensie van Blijf bij mij.

Val voor mij | Jennifer L. Armentrout | 9789401905701 | Zomer & Keuning | 304 pagina’s | Goodreads

5 gedachten over “Blogtour: Val voor mij (#4) – Jennifer L. Armentrout