Finding it (#3) – Cora Carmack

Finding it (#3) – Cora Carmack

Finding it
Op Hebban organiseren ze regelmatig een leesclub met een hele leuke titel. Deze keer was dat Finding it, het derde deel uit de Losing it trilogie. De eerdere twee delen vond ik erg leuk; het tweede deel vond ik zelfs beter dan het eerste deel. Ik hoopte daarom dat die stijgende lijn zich door zou zetten en dat ik het derde deel zelfs nog beter zou vinden.

Kelsey Summers is nogal verwend en eenzaam. Ze weet niet wat ze wil met haar leven, dus gaat ze door Europa reizen, op zoek naar avontuur en zichzelf. Daar ontmoet ze de knappe, mysterieuze Jackson Hunt. Ze blijven elkaar maar tegenkomen en spreken af om een tijdje samen te reizen. Ze voelt zich enorm aangetrokken tot Jackson. Elke dag die ze samen doorbrengen in romantische Italiaanse dorpjes valt ze harder voor hem. Maar hoeveel weet ze eigenlijk van Jackson? Het lijkt erop dat hij heel wat te verbergen heeft…

In Finding it is het de beurt aan Kelsey. Ze was al eens voorbijgekomen in de eerdere twee delen, maar ik had nog niet echt een beeld bij haar. Wel kwam ik er al snel achter dat Kelsey een deel van zichzelf niet laat zien. Duidelijk is bovendien dat ze van aandacht houdt. Ook als die aandacht enkel komt door haar onbeperkte creditcard vindt ze dat prima. Ze maakt veel droge opmerkingen en leuke vergelijkingen waar ik erg om kon lachen. Toch kon ik ook goed merken dat ze eigenlijk heel eenzaam is en erg met zichzelf worstelt, wat ze verbergt met alcohol en een neppe glimlach. Een complex personage dus.

Kelsey is op rondreis door Europa, omdat ze niet goed weet wat ze wil. Ze komt tijdens haar reis op de meest mooie plaatsen: van Boedapest en Praag tot aan de meest idyllische plekjes in Italië. Ik waande me even op vakantie tijdens het lezen van dit boek: Finding it heeft een perfecte zomerse sfeer.

Tijdens een van de vele feestjes komt Kelsey Jackson tegen: een mysterieuze en knappe man. Ze lopen elkaar vaker tegen het lijf. Ze maken een deal waarbij Kelsey een week met Jackson moet reizen. Door Jackson komt Kelsey langzaam uit haar schulp, laat ze zichzelf zien en gaat ze steeds meer op zoek naar wie zij is en wat ze eigenlijk wil in haar leven. Van Jackson zelf komen we maar weinig te weten. Hoewel ik zijn geheimzinnigheid ergens storend vond, paste het wel bij zijn karakter.

Al vanaf de eerste paar hoofdstukken zat ik compleet in het verhaal. Ik verloor me in de prachtige plaatsen waar Kelsey kwam en leefde met haar mee. Ik zat er zo in dat ik de uiteindelijke plottwist totaal niet zag aankomen. En dat terwijl plottwist in dit soort boeken me vrijwel nooit weten te verbazen.

Ik kon enorm genieten van de groei die Kelsey gedurende het verhaal doormaakte. In het begin was ze enorm eenzaam en verdronk ze haar gevoelens met alcohol. Langzaam begint ze echter in te zien dat ze het milieu waarin zij opgegroeid is en de dingen die haar zijn overkomen kan ontgroeien.

Kortom: als je op zoek bent naar een heerlijk zomers verhaal vol romantiek, prachtige omgevingen en persoonlijke groei dan is dit een perfect feelgood boek. Daarbij is het ook prettig dat je de boeken in deze serie onafhankelijk van elkaar kunt lezen. Ik heb er in elk geval van genoten!

Finding it | Cora Carmack | 9789021401966 | Uitgeverij Q | 283 pagina’s | Goodreads