Girl Online: On Tour (#2) – Zoe Sugg

Girl Online: On Tour (#2) – Zoe Sugg

Girl Online 2

Ik begon aan dit boek toen ik echt even toe was aan een luchtig, fluffy boek. Ik keek in mijn kast en wist meteen dat het tweede deel van Girl Online, Girl Online: On Tour de perfecte oplossing was. Gek eigenlijk, want Penny maakt dingen mee die helemaal niet zo fluffy zijn. Zoe Sugg’s schrijfstijl zorgt er echter voor dat je constant op dat wolkje blijft zweven.

Als Penny door Noah wordt meegevraagd op zijn allereerste Europese tournee, kan ze niet wachten om de lange, zwoele zomer door te brengen met haar goddelijke rockvriendje. Maar Noah heeft een propvol schema, de andere bandleden zijn niet bepaald hartelijk en hij krijgt dreigberichtjes van jaloerse fans. Penny vraagt zich af of ze wel geschikt is voor een rondreizend bestaan. Ze mist haar familie, haar beste vriendje Elliot en haar blog ‘Girl Online’. Zal ze haar draai kunnen vinden of zal ze alles verliezen terwijl ze de perfecte zomer najaagt?

Want zo is het echt: de Girl Online boeken zijn heerlijk om even je verstand op nul te zetten en te genieten van een lief, zoetig boek. In dit tweede deel is Penny nog steeds hartstikke gelukkig met Noah: ze gaat zelfs met hem mee op tour! Al snel blijkt echter dat het leven on tour er niet zo rooskleurig uit ziet als dat ze had gedacht.

Ik blijf Penny een ontzettend leuk, kleurrijk en vrolijk personage vinden. Tegelijkertijd komt ze ontzettend jong en een beetje naief over, maar dat is nou echt haar charme. Haar klungeligheid past daarom perfect bij haar. In Girl Online: On Tour wordt Penny door Zoe Sugg gedurende het boek in een rollercoaster gezet die vol ups zit, maar ook veel downs bevat. Ik vond het zo sneu voor haar dat ze steeds zo teleurgesteld werd. In andere boeken zou ik me enorm ergeren aan zulke naiviteit, maar bij dit boek hoort het op de een of andere manier gewoon.

De schrijfstijl van Zoe Sugg is wederom heerlijk fluffy en luchtig. Het leuke aan Girl Online: On Tour vind ik het jonge taalgebruik dat perfect past bij deze tijd. Je kunt enorm merken dat het boek door een leeftijdsgenoot is geschreven. Het verhaal leest enorm vlot, iets waar de korte hoofdstukken bij helpen. De blogpostjes vond ik ook in dit tweede deel leuk om te lezen, al vond ik ze gevoelsmatig minder belangrijk. Het verhaal draait immers niet meer om de blog, maar om Penny’s echte leven.

Het einde wist me zowaar te verrassen (en dat had ik echt niet verwacht). Hoewel ik de eerste paar seconden na het uitlezen van dit boek boos naar de pagina’s keek, moest ik later toegeven dat het einde eigenlijk wel heel goed paste. Het was een volwassen einde en ik ben trots op Penny.

Stiekem, heel stiekem, hoop ik dat er een derde deel komt. Ik kan enorm genieten van de lieve, fluffy schrijfstijl en de manier waarop Zoe Sugg ook lastigere onderwerpen op een luchtige manier kan verwoorden. Daarbij is Penny gewoon een ontzettend prettig personage om over te lezen. Al met al is Girl Online een heerlijke guilty pleasure!

Girl online: on tour | Zoe Sugg | 9789000347131 | Best of YA | 312 pagina’s | Goodreads