Ik las ‘Adem’ (#1) – Abbi Glines

Ik las ‘Adem’ (#1) – Abbi Glines

De boeken van Abbi Glines zijn inmiddels een echte guilty pleasure voor mij geworden. Door elk nieuw deel vlieg ik heen en het is altijd weer fijn om van Abbi Glines’ schrijfstijl te kunnen genieten. Zo ook met Adem, het eerste deel uit haar Sea Breeze-serie.

Sadie Whites werk aan het strand is niet zomaar een zomerbaantje, zoals veel van haar leeftijdsgenootjes hebben. Haar alleenstaande moeder is zwanger en weigert te werken, dus ziet Sadie zich genoodzaakt haar moeders werk over te nemen als dienstmeisje voor een rijke familie op een nabijgelegen eiland. Als de familie in het zomerhuisje arriveert, komt Sadie er tot haar verbazing achter dat Jax Stone, een van de grootste tienersterren van de wereld, de eigenaar van het huis is. Als Sadie een normale puber was geweest… en niet eentje die al haar hele leven haar moeder opvoedde en het huishouden deed… dan was ze misschien enthousiast geweest over het feit dat ze voor een rockster werkt. Maar dat is ze niet. Sadie mag dan niet onder de indruk zijn van Jaxs roem, hij voelt zich wel tot haar aangetrokken. Alles aan Sadie vindt hij interessant, maar hij probeert zijn gevoelens te onderdrukken. Houdt hun liefde stand, ook al komen ze uit totaal verschillende werelden?

Adem is een van die boeken die me na het lezen van de achterflap direct nieuwsgierig maakte naar de uitwerking van het verhaal. Wie heeft er nou niet weleens gefantaseerd hoe het zou zijn als je een bekend persoon tegen zou komen, laat staan als je voor diegene zou vallen? Makkelijk lijkt het me in elk geval niet, en dat zal hoofdpersoon Sadie ongetwijfeld kunnen beamen. Toen ze het baantje van haar moeder overnam had ze namelijk nooit verwacht dat ze zou komen te werken bij een van de beroemdste tienersterren van dat moment. Laat staan dat ze verliefd op hem zou worden… of hij op haar.

Ik zal direct bekennen dat ik een haat-liefde verhouding had met Sadie. Het sprak me aan dat ze niet onder de indruk is van Jax’ roem. Ik ben zelf namelijk ook niet iemand die snel begint te gillen bij het zien van een beroemd iemand. Sadie is vanwege haar lastige thuissituatie veel te snel volwassen geworden: ze weet van aanpakken en is een enorme doorzetter. Daarbij is ze ook gewoon erg lief.

Er was alleen één ding dat me ontzettend irriteerde. Sadie heeft namelijk geen enkele ervaring met jongens en hoewel dat natuurlijk helemaal niet erg is vond ik Abbi Glines hier soms een beetje in doorslaan. Je kunt immers ook overdrijven in hoe onschuldig iemand is – zeker gezien alles wat Sadie al heeft meegemaakt.

Dat gedeelte van Sadies karakter is echter ook gelijk het enige dat me tijdens het lezen stoorde. Ik vloog weer door het boek heen: verstand op nul, wat lekkers erbij en ik was zo een paar uurtjes verder. Wat dat betreft was dit weer een erg fijn zomerboek.

Adem | Abbi Glines | ISBN 9789045209753 | Karakter Uitgevers | 256 pagina’s | Goodreads | recensie-exemplaar

Eén gedachte over “Ik las ‘Adem’ (#1) – Abbi Glines

1. De beschrijving klinkt inderdaad heel aantrekkelijk, maar wat jammer dat de auteur Sadie zo karakteristiek probeerde neer te zetten in haar onschuld. Toch ga ik dit boek even onthouden. 🙂