Ik las ‘Alleen voor haar’ (#2) – Abbi Glines

Alleen voor haar is het tweede deel uit de Sea Breeze serie van Abbi Glines: dezelfde fijne schrijfstijl maar dan met frisse nieuwe personages en een andere omgeving. Het was alweer even geleden dat ik Adem, het eerste deel, las, maar gelukkig blijkt voorkennis niet een vereiste te zijn om Alleen voor haar te snappen. Ik zat er daarom zo weer in.

De playboy Cage is eigenaar van een luxe appartement waar het een komen en gaan is van gasten. Het merendeel van hen zijn bloedmooie meisjes met lange benen die nooit langer blijven dan een nacht of twee.

Als Cage plotseling een nieuwe huisgenoot krijgt in de vorm van Marcus, die zijn liefdesverdriet probeert te vergeten, verandert zijn leven volledig. Vanaf het moment dat Marcus bij hem woont, is er iemand te gast die hij maar niet kan vergeten.

Willow – Low voor vrienden – is het meisje met wie Cage wil trouwen, dat weet hij zeker. Maar ze zijn als dag en nacht, en Marcus begrijpt niet hoe Low het losbandige leven van Cage kan uitstaan. Wat ze eigenlijk nodig heeft is een echte man, iemand die knap én verstandig is, zoals Marcus. Maar algauw komen Cage, Marcus en Low erachter dat een driehoeksverhouding heel snel heel ingewikkeld kan worden.

Waar ik in het begin even moest puzzelen om wie Alleen voor haar nou ging (Cage of Marcus?) vertelt het boek het verhaal van Willow en Marcus. Marcus kenden we al uit het eerste deel en toen ik dat eenmaal doorhad, was ik direct nieuwsgierig naar zijn verhaal. Beide hoofdpersonen hebben niet de meest makkelijke thuissituatie – al is dat wel op een totáál ander niveau. Waar Marcus worstelt met een vader die vreemdgaat en een moeder en zus die hieronder lijden, heeft Willow überhaupt nooit een fijn thuis gekend. Er hangt veel mysterie om de precieze details van hun problemen. Hoewel ik zelf al vrij snel een idee had hoe de vork in de steel zou kunnen zitten, wist het moment waarop de personages er zelf achterkwamen me toch erg te raken.

Ik raakte namelijk al snel gehecht aan Willow. Ze is wat onzeker en breekbaar, maar gezien haar verleden is dat ook niet zo gek. Willow weet echter ook haar mannetje te staan waar nodig: een goede balans dus! Hoewel ik Marcus ook wel oké vond, had hij me wel iets te veel moodswings: van standje caveman ging hij zo naar super onzeker. Ik kon het gezien zijn situatie, en zijn gebrek aan ervaring met dergelijke situaties, wel begrijpen maar ik had toch liever en iets meer gebalanceerde Marcus gezien. Dat nam echter niet weg dat ik het fijn vond om over beide personages te kunnen lezen.

Alleen voor haar is gewoon weer een heel fijn verhaal van Abbi Glines’ hand. Dat dit een andere serie is vind ik echt een plus: daar was ik na alle boeken over Rosemary Beach wel aan toe. De personages uit de Sea Breeze serie staan gevoelsmatig ook dichter bij me gezien hun leeftijden. Ik had Alleen voor haar dan ook zo uit. De boeken van Abbi Glines vormen altijd heel fijn leesvoer voor een goed gevoel en Alleen voor haar is daarop geen uitzondering.

Alleen voor haar | Abbi Glines | ISBN 9789045213033 | Karakter Uitgevers
224 pagina’s | Goodreads | recensie-exemplaar