Lola & de Boy Next Door (#2) – Stephanie Perkins

Lola en de boy next door De laatste tijd zit ik in een flow waarbij ik veel contemporary boeken lees. Gewoon, omdat ik daar zin in heb. Een van die boeken die ik las is Lola & de Boy Next Door. Dit boek van Stephanie Perkins is onderdeel van een serie, maar wel los te lezen (al is het natuurlijk het leukst om alle boeken uit de serie te verslinden – dat is in elk geval wat ik doe).

Lola gelooft niet in mode, maar in kostuums. Hoe uitbundiger de outfit – denk aan glitters, hoeden, pruiken, veren – hoe beter. Ze zit lekker in haar vel, maakt veel lol met haar beste vriendin Lindsey, heeft een leuk bijbaantje in de bios en is tot haar oren verliefd op haar stoere vriend Max (die ook nog eens in een rockband speelt).

Maar dan gebeurt er iets wat alles op zijn kop zet. Lola’s ex-buren, Calliope en Cricket Bell, komen weer naast haar wonen. De tweeling heeft Lola in het verleden heel wat verdriet en woede bezorgd en ze komt erachter dat ze dat nog niet helemaal verwerkt heeft. Als de getalenteerde uitvinder Cricket uit de schaduw van zijn tweelingzus Calliope stapt en terug in Lola’s leven, komen alle gevoelens die ze ooit voor hem heeft gehad weer naar boven. Is Cricket meer dan alleen de boy next door?

In Lola & de Boy Next Door maken we, hoe kan het ook anders, kennis met Lola Nolan. Lola uit zichzelf door het dragen van de meest extravagante outfits (inclusief pruik) die ze uiteraard zelf maakt. Lola wil namelijk kostuumontwerper worden. Ze heeft bovendien twee overbezorgde vaders en een ruig rockvriendje met tatoeages – die haar vaders overduidelijk niet zien zitten. En ik ook niet echt, trouwens. Tel daar een labiele biologische moeder en een inmiddels niet meer ex-buurjongen die haar vroeger gekwetst heeft en nu weer naast haar is komen wonen bij op, en de chaos die Lola’s leven heet is compleet.

Die inmiddels niet meer ex-buurjongen? Zijn naam is Cricket. En hoewel hij Lola dus enorm gekwetst heeft, heeft hij verder juist een enorm lief en zachtaardig karakter. Naar mijn smaak is hij zelfs iets té lief (hij mag wel eens van zich afbijten) maar hij is wel perfect voor Lola. Als zij haar huidige vriendje eens zou dumpen, tenminste. Liefhebbers van Anna en St. Claire, de hoofdpersonen uit Stephanie Perkins’ eerst boek Anna & de French Kiss, hoeven bovendien ook niet te treuren. Lola en Anna werken namelijk samen bij de bioscoop, dus we zien het leuke tweetal regelmatig voorbij komen!

In Lola & de Boy Next Door lees je mee met Lola’s leven, met de hoogtepunten en dieptepunten in haar leven, haar gevoelens voor twee totaal verschillende jongens en haar zoektocht naar haar eigen identiteit. Ja, het is voorspelbaar, lekker fluffy en misschien en beetje cheesy, maar daarom moet je dit boek juist lezen! Lola & de Boy Next Door is gewoon een heerlijk lief, zoet, zomers en grappig geschreven verhaal in de herkenbare stijl van Stephanie Perkins. Ik word enorm blij van dit soort lieve boeken en zeg daarom met volle overtuiging: op naar deel drie!

Lola & de Boy Next Door | Stephanie Perkins | 9789000349289 | Best of YA | 256 pagina’s | Goodreads

Eén gedachte over “Lola & de Boy Next Door (#2) – Stephanie Perkins

1. Ik lees de laatste tijd ook veel contemporary. Van die luchtige boeken waar je zo doorheen vliegt. Deze serie wil ik ook nog lezen, ik hoor er veel goeds over!