Onbereikbaar (#2) – Rebecca Yarros

Onbereikbaar (#2) – Rebecca Yarros

Onbereikbaar
Ik vind New Adults heerlijk om te lezen. Voornamelijk doordat de hoofdpersonages wat ouder zijn, rond mijn leeftijd, en dus in dezelfde levensfase zitten als ik. Hierdoor identificeer ik me erg makkelijk met de hoofdpersonages. Zo ook met de boeken van Rebecca Yarros. Ik was onder de indruk van haar eerste New Adult: Onverminderd. De boeken van Yarros hebben een rauw randje doordat ze het leger erin verwerkt. Ik was daarom benieuwd of ook Onbereikbaar me goed zou bevallen.

#22: Alle verantwoordelijkheden overboord gooien en naar het strand gaan

Als Paisley had geweten welke gevolgen het tweeëntwintigste punt op haar bucketlist zou hebben, zou ze het dan hebben gedaan? Op het strand gaat er namelijk iets heel erg mis. Daardoor ontmoet ze Jagger, en dat is dan weer heel erg niet mis. Behalve dat Paisley al een vriend heeft. En een hartaandoening. Daar kan ze geen extra hartkloppingen meer bij gebruiken, maar die geeft Jagger haar wel degelijk.

In Onbereikbaar maken we kennis met Paisley en Jagger. Jagger kennen we als de vriend van Josh, een van de hoofdpersonen uit Onverminderd. Paisley is een lieve, rustige en beschermde meid die soms bijna op het naïeve af onschuldig is. Jagger daarentegen is (hoe kan het ook anders ;)) roekeloos, luid en uitbundig – veel levendiger. Paisley en Jagger zijn enorme tegenpolen. Maar ze zeggen niet voor niets dat tegenpolen elkaar aantrekken, toch? Paisley en Jagger laten dan ook heel goed zien dat uitersten elkaar perfect kunnen aanvullen en het beste uit elkaar kunnen halen.

Hoewel ze al vanaf het eerste moment aantrekkingskracht voelen en een klik hebben, is er ook een probleem: Paisley heeft al een vriend. Een hele veilige – en in mijn ogen saaie – vriend, maar naar Paisley’s mening vooral een goede en verstandige keuze. Paisley heeft namelijk een ernstige hartaandoening en verwacht zelf niet lang meer te leven te hebben. Jagger heeft ook zo z’n verleden. In tegenstelling tot Paisley’s problemen wordt de aard van Jaggers geheimen echter pas later in het verhaal onthuld. Hierdoor bleef ik continu nieuwsgierig naar Jagger en zijn verhaal.

Oke, ik geef toe: het plot is niet extreem origineel. Toch weet Rebecca Yarros er wel haar eigen twist aan te geven – waaronder dus het verwerken van het leger in haar verhalen. Ook vond ik het plot wel goed in elkaar zitten. Yarros wist me namelijk op meerdere momenten in het verhaal met nieuwe informatie en plottwists te verrassen.

Onbereikbaar is een prachtig verhaal vol gevoel en met het rauwe randje dat Rebecca Yarros’ boeken kenmerkt. Ja, het is een ietwat cliché verhaal, maar hé, je leest deze boeken dan ook grotendeels voor de romantiek. Zoals op de achterflap al gezegd wordt: Rebecca Yarros heeft met Onbereikbaar tegelijkertijd een hartverscheurend én een hartverwarmend verhaal neergezet.

Onbereikbaar | Rebecca Yarros | 9789401907767 | Zomer & Keuning | 304 pagina’s | Goodreads

Eén gedachte over “Onbereikbaar (#2) – Rebecca Yarros